What is it?
It is a method of an individual care for the student, based on the master-disciple relationship, which, thanks to an integral view of human development, strives for the full development of their potential. To put it briefly: it is an inspiring relationship with another person. It is very difficult to develop without an inspiring relationship. At our school you have the opportunity to meet people who will be able to help you achieve your personal goals and dreams in a committed way!
Whom is it for?
For everyone who wants to develop. For everyone who likes challenges. For all those who don’t know what to do with themselves but would like to.
How to take part?
Choose your Tutor and contact her/ him or contact the program coordinator who will help you choose the right person to be your Tutor.
.
Coordinator
Agnieszka Kucińska
Counsellor
She is a counsellor counsellor, psychologist and psychotherapist, currently applying for the PTP and PTIPDiES SI certificates. She has been working at 2 SLO since 2005 and each year she rediscovers the unique atmosphere of this school and the potential of the people who create it. She couldn’t do what she does if it weren’t for her insatiable curiosity about other people. Irvin D. Yalom (her current guru) claims that Nietzsche […] reportedly said that the first time you meet someone you know everything about them, but with subsequent encounters you become further and further away from your first insight. Agnieszka Kucińska has the impression that this is exactly what her work at school is all about – looking for further insights into the situation and complicated personality of the student, which often becomes an extraordinary adventure for both of them.
-
Katarzyna Dłużniewska-Łoś
At 2nd SLO, she teaches Spanish and acts as a development tutor. She likes that each of her groups is a unique mix of people…Czytaj więcej -
Dorota Grzywacz
-
Anna Klukaczewska-Gotlib
-
Marcin Krupowicz
-
Katarzyna Szymańska
-
Paweł Wołowski
He was a teacher, journalist, political analyst and diplomat. His wife claims, only slightly maliciously, that he prefers to talk in languages he hardly knows, such as Romanian or Hebrew. He himself believes that he knows French fluently (master’s studies in Poitiers, postgraduate studies in Brussels)…Czytaj więcej -
Joanna Raczkowska
-
Elżbieta Bonik
School counsellor
-
Kachna Królak
-
Joanna Utri
Apart from the fact that she is fascinated by every foreign language as a way of building bridges between cultures and individuals…Czytaj więcej -
Wojciech Milej
For him, history is first of all about processes, not dates. He tries to make students think about this science as a useful tool that allows them to understand the reality around…Czytaj więcej -
Piotr Morawiecki
Since the secondary school he has been fascinated by mathematical modelling, and in his later academic career he specialized in the Industrial Mathematics…Czytaj więcej -
Małgorzata Próchniak-Krupowicz
-
Marta Wierzbicka-Kotte
In 2nd SLO at Solec, she runs historical groups in the IB program and the MUN debating club. She is fascinated by moments of crisis and transition into a new reality in history.Czytaj więcej
Katarzyna Dłużniewska-Łoś
Słowo od tutora:
„How your life feels is more important that how it looks”
Na tutoring rozwojowy zapraszam każdą osobę, która potrzebuje rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. Albo czuje potrzebę zmiany w jakimkolwiek obszarze osobistego rozwoju, który wymaga empatycznego wsparcia, impulsu i przełożenia marzeń na odważne działanie.
Wierzę, że aby nazwać swoje potrzeby i uwierzyć własnemu głosowi potrzebujemy czasem wsparcia drugiej osoby, która rozpoznając nasz potencjał da nam motywację do świadomego podążania własną ścieżką. Tutoring pomaga skierować energię na to, co pozwala nam się rozwijać i co będzie zgodne z naszymi przekonaniami i systemem wartości.
W ciągu sesji tutorskich będziemy dążyć do tego, byś potrafiła/-ił:
– zdefiniować własne cele i ustalić priorytety działania
– rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać marzenia
– nabrać pewności siebie, określając kierunki, które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom
– podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, niezależną od zewnętrznej presji
– poprawić relacje z osobami, na których Ci zależy
… albo omówić jakikolwiek inny temat, z którym chcesz się zmierzyć.
O MNIE:
Jestem tutorką i certyfikowaną coachką ICF. Od 18 lat jestem zawodowo związana z edukacją – jestem doktorem nauk humanistycznych, przez 10 lat byłam wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem absolwentką Dwójki i uczę tu hiszpańskiego. Przez kilka lat zarządzałam własną firmą językową.
Certyfikacje i ukończone kursy:
Certified Coach (International Coach Federation)
Business Coaching Diploma Akademii PwC (Certyfikat ICF)
LEAD1x: Exercising Leadership: Foundational Principles, HarvardX, Harvard University
Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense
Hello Points, Academy Points of You Polska (Certyfikat Explorer POY).
Małgorzata Próchniak-Krupowicz
Słowo od tutora:
Zapraszam na tutoring rozwojowy, w ramach którego spróbujemy razem zidentyfikować obszary twoich kompetencji, rozwinąć twoje mocne strony i poszukać odpowiedzi na nurtujące cię pytania.
Zakres naszych indywidualnych spotkań ustalimy wspólnie.
Zainteresowanych proszę o bezpośredni kontakt lub poprzez Librusa.
Marcin Krupowicz
Słowo od tutora:
Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach:
- Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej
- Strategie funkcjonowania w szkole
- Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów
- Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy
- Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami
- Wsparcie przy pisaniu Personal Statement
- Gadanie o rzeczach różnych
Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie.
Spotykamy się w cyklu mniej więcej ośmiu indywidualnych sesji w pierwszym lub drugim semestrze. Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa.
Joanna Utri
Słowo od tutora:
Mili moi!
Zapraszam na tutoring zarówno rozwojowy, jak i naukowy.
Rozwojowy jest skierowany do Ciebie, jeśli chcesz się bliżej przyjrzeć swoim mocnym stronom, masz niepewność przy wyborze rozszerzeń, lub przytłaczające poczucie zagubienia i niepokoju; a może po prostu chcesz się spotkać i w bezpieczny sposób podzielić się tym, co się aktualnie dzieje w Twoim życiu?
Tutoring naukowy prowadzę po angielsku. Ma on dodać Ci pewności siebie w publicznych wystąpieniach i pomóc w tworzeniu tekstów, których nie piszesz na lekcjach. Możemy także popracować nad tym, co Cię w języku angielskim interesuje i jest w jakikolwiek sposób związane ze światem Anglosasów (muzyka, moda, kwestie społeczne, poezja- you name it! )
Pasjonuję się historią sztuki, dlatego tez chętnie przyjrzę się z Tobą temu, co Cię w sztuce porusza, lub co chciałabyś/ chciałbys zgłębiać i odkryć.
Więcej o mnie, jako osobie i nauczycielu dowiesz się ze strony głównej IB.
Do zobaczenia! 🙂
Wojciech Milej
Słowo od tutora:
I am indebted to my father for living, but to my teacher for living well – Alexander the Great.
Jak głosi legenda, władca jednego z największych imperiów czasów antycznych – Aleksander Wielki – w tych słowach miał z sentymentem wspominać swojego prywatnego nauczyciela. Był nim filozof Arystoteles, który wykształcił w młodym Macedończyku wrażliwość i ciekawość względem świata oraz drugiego człowieka. Gdy w wieku 13 lat Aleksander przechadzał się w murach macedońskiego miasta Mieza, pierwszy raz miał kontakt z informacjami z zakresu medycyny, filozofii, religii, logiki i sztuki. Zafascynowany możliwościami i perspektywami jakie niosła za sobą wiedza, chciał korzystać z pomocy Arystotelesa w sposób szczególny. Ostatecznie to co uformowało charakter przyszłego przywódcy, to indywidualne podejście greckiego filozofa-nauczyciela do kształcenia – dostosowanie lekcji, lektur i problemów do potrzeb przyszłego zdobywcy świata. Kontynuując klasyczną metodę dostosowania się do osobistych potrzeb każdego z podopiecznych, serdecznie zapraszam wszystkich uczniów 2SLO na tutoring rozwojowy lub naukowym, w którym pracować będziemy nad indywidualnymi potrzebami ucznia. Spotkania odbywają się przede wszystkim w atmosferze otwartości, zrozumienia i empatii.
Zastanów się, czy potrzebujesz pomocy w:
- Wyborze przyszłej ścieżki edukacyjnej;
- Zrozumieniu i odnalezieniu swojej roli w społeczeństwie;
- Wyznaczaniu celów i priorytetów;
- Znalezieniu zainteresowań, które nadadzą sens szarej codzienności;
- Godzeniu obowiązków szkolnych i życia prywatnego;
- Poznaniu różnych sposobów skutecznego uczenia się;
- Zbudowaniu pewność siebie i wiarę w swoje możliwości;
- Odkrywaniu swoich mocnych stron lub po prostu…
…uważasz, że nie wiesz co chcesz robić i myślisz (zupełnie błędnie!), że „do niczego się nie nadajesz”, to tutoring rozwojowy będzie do Ciebie świetnym początkiem.
Jeżeli zaś interesuje Cię przede wszystkim nauka i chcesz wspólnie popracować nad tym, żeby:
- Zrozumieć jak działa system nauki w Polsce i za granicą – niezależnie czy interesujesz się biologią, matematyką, historią czy filozofią;
- Dowiedzieć się co tak naprawdę znaczy „studiować” jakieś zagadnienia;
- Wykorzystać naukę w taki sposób, aby stała się ona sposobem na spędzenie czasu wolnego, pewnego rodzaju hobby, a może nawet sposobem na życie;
- Wyjechać na studia poza Polskę i nie zwariować;
- Zaplanować i napisać artykuł lub esej gotowy do publikacji;
- Stworzyć listę ważnych dla Ciebie książek, lektur i tekstów, a także nauczyć się czytać je z pasją i wnikliwością, to…
…tutoring naukowy będzie wyborem najlepszym z możliwych. Niezależnie od tego na jaki rodzaj współpracy zamierzasz się zdecydować, pamiętaj, że zajęcia mają pomóc Ci w rozwoju umiejętności, charakteru i perspektyw względem współczesnego świata. Już teraz czekam z niecierpliwością na nasze wspólne spotkania!