Czym jest?
To metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz – uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału. Mówiąc krócej: jest to inspirująca relacja z drugim człowiekiem. Bardzo trudno rozwijać się bez inspirującej relacji. W naszej szkole masz możliwość spotkać osoby, które będą potrafiły w sposób zaangażowany pomóc Ci w realizacji Twoich osobistych celów i marzeń!
Dla kogo?
Dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać. Dla wszystkich, którzy lubią wyzwania. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co zrobić ze sobą, a chcieliby.
Jak wziąć udział?
Wybrać swojego Tutora i zgłosić się do niego lub zgłosić się do koordynującej program, która pomoże wybrać Ci odpowiednią osobę na Twojego Tutora.

Koordynator tutoringu

Agnieszka Kucińska
Pedagog
Pracuje w 2 SLO od 2005 roku i z każdym rokiem na nowo odkrywa niezwykły klimat tej szkoły oraz potencjał ludzi, którzy ją tworzą. Nie mogłaby robić tego co robi, gdyby nie jej nieograniczona ciekawość drugiego człowieka. Irvin D. Yalom (jej aktualny guru) twierdzi, że Nietzsche […] podobno powiedział, że przy pierwszym spotkaniu wiesz o kimś wszystko, a przy następnych spotkaniach coraz bardziej oddalasz się od swojego pierwszego, prawdziwego wglądu. Kucińska ma wrażenie, że dokładnie na tym polega jej praca w szkole – na szukaniu kolejnych wglądów w sytuację i skomplikowaną osobowość ucznia, co staje się często niezwykłą przygodą dla nich obojga.
Nasi tutorzy
Beata Biłyk-Woźniak
Słowo od tutora:
Tutoring rozumiem przede wszystkim jako spotkanie, relację między ludźmi. A w relacjach istotna jest dla mnie empatia, zaufanie, spolegliwość. Ponadto delikatność, takt, uprzejmość. I wolność. Poczucie, że obie strony mogą być wobec siebie szczere i nie będą się wzajemnie oceniać. W wyżej opisanej atmosferze uważnie wysłucham tych z Was, którzy zechcą skorzystać z mojego zaproszenia do uczestnictwa w tutoringu rozwojowym. Razem spróbujemy znaleźć odpowiedzi na ważne dla Was pytania i rozwiązania istotnych kwestii. Może dzięki naszym spotkaniom życie okaże się odrobinkę łatwiejsze?
Iwona Tworek-Borowska
Słowo od tutora:
Bliskie jest mi takie myślenie o szkole, jako o miejscu budowanym z myślą o indywidualnych potrzebach uczniów, o ich niepowtarzalnym potencjale, możliwościach i wyzwaniach jakie przed nimi stoją. Dzięki prowadzeniu procesów tutorskich mam możliwość współtworzenia takiego środowiska, które wspiera ucznia w rozwoju, pomaga mu się ukierunkować oraz rozpoznać i rozwijać jego mocne strony. Ogromną inspiracją w pracy i w budowaniu relacji z moimi podopiecznymi jest dla mnie M. Rosenberg twórca NVC – języka serca, który daje wspaniałą możliwość bycia w autentycznym kontakcie z drugim człowiekiem.
Jestem tutorem procesów indywidualnych oraz projektów, praktykiem dramy, nauczycielem hiszpańskiego i wychowawcą. Od 2016 przeprowadziłam kilkanaście procesów tutorskich oraz dwa projekty grupowe. Ukończyłam liczne szkolenia z obszaru indywidualnej i grupowej pracy z młodzieżą, z których szczególnie wzbogacające dla mnie były: Szkoła Trenerów Młodzieży TROP, Szkoła Dramy i Teatru w Edukacji w Drama Way oraz szkolenia z metody Nonviolent Communication (NVC).
Poniżej jedna z opinii moich podopiecznych:
…Pani Iwona pomogła mi zdefiniować i nadać wartość ważnym dla mnie kwestiom, przy czym nie czułam z jej strony żadnej stronniczości czy wpływu na ocenianie podejmowanych przeze mnie tematów, po prostu dostałam narzędzia i pod jej uważnym okiem z nich skorzystałam. Właśnie ta uważność jest dla mnie szczególna – mam poczucie, że pani Iwona zwraca uwagę nie tylko na to co przekazuję jej w bezpośredni sposób, ale i też wychwytuje treści spomiędzy wierszy, czasami takie, których ja sama nie miałam świadomości istnienia. Czuję więc, że jestem traktowana z dużą uważnością i zaangażowaniem, co z kolei prowadzi do poczucia, że to co mówię i czuję jest istotne, wartościowe, bardzo buduje to moją wiarę w siebie, co jest niezwykle ważne i także motywujące do dalszej pracy.
Zuza, maturzystka 2020, W-wa
Zapraszam na spotkania osoby, które chcą:
- wybrać własną drogę rozwoju, kierunek studiów lub podjąć inną ważną dla siebie decyzję i chcą to zrobić w sposób przemyślany i w zgodzie ze sobą
- pracować nad zmianą nawyków, samodyscypliną i lepszą organizacją swojego czasu
- rozpoznać swoje zasoby i świadomie z nich korzystać
- określić priorytety i ukierunkować się mając wiele pasji i zainteresowań
- pracować nad przygotowaniem PS
Katarzyna Dłużniewska-Łoś
Słowo od tutora:
„How your life feels is more important that how it looks”
Na tutoring rozwojowy zapraszam każdą osobę, która potrzebuje rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. Albo czuje potrzebę zmiany w jakimkolwiek obszarze osobistego rozwoju, który wymaga empatycznego wsparcia, impulsu i przełożenia marzeń na odważne działanie.
Wierzę, że aby nazwać swoje potrzeby i uwierzyć własnemu głosowi potrzebujemy czasem wsparcia drugiej osoby, która rozpoznając nasz potencjał da nam motywację do świadomego podążania własną ścieżką. Tutoring pomaga skierować energię na to, co pozwala nam się rozwijać i co będzie zgodne z naszymi przekonaniami i systemem wartości.
W ciągu sesji tutorskich będziemy dążyć do tego, byś potrafiła/-ił:
– zdefiniować własne cele i ustalić priorytety działania
– rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać marzenia
– nabrać pewności siebie, określając kierunki, które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom
– podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, niezależną od zewnętrznej presji
– poprawić relacje z osobami, na których Ci zależy
… albo omówić jakikolwiek inny temat, z którym chcesz się zmierzyć.
O MNIE:
Jestem tutorką i certyfikowaną coachką ICF. Od 18 lat jestem zawodowo związana z edukacją – jestem doktorem nauk humanistycznych, przez 10 lat byłam wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem absolwentką Dwójki i uczę tu hiszpańskiego. Przez kilka lat zarządzałam własną firmą językową.
Certyfikacje i ukończone kursy:
Certified Coach (International Coach Federation)
Business Coaching Diploma Akademii PwC (Certyfikat ICF)
LEAD1x: Exercising Leadership: Foundational Principles, HarvardX, Harvard University
Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense
Hello Points, Academy Points of You Polska (Certyfikat Explorer POY).
Anita Klepaczewska
Słowo od tutora:
Jestem nauczycielem dyplomowanym, pracuję w tej szkole od 18 lat. Przez prawie cały ten czas jestem też wychowawcą.
Skończyłam oczywiście Szkołę Tutorów ale również roczny kurs w Akademii Trenerów Młodzieżowych TROP, dwuletnie studia podyplomowe z Socjoterapii i Roczny kurs Akademii Psychologii Procesu.
Mam duże doświadczenie we wspieraniu młodych osób podczas lat szkolnej nauki, wspieraniu ich rozwoju i podejmowania decyzji o przyszłości.
Mam też doświadczenie rodzicielskie – mój syn skończył naszą szkołę. Znam więc jej plusy i minusy także z tej strony.
Chętnie poprowadzę tutoring rozwojowy nakierowany właśnie na podejmowanie decyzji o przyszłości oraz związany z rozwojem osobistym, poznaniem swoich mocnych stron, uświadomieniem źródeł konfliktów wewnętrznych, lepszym rozumieniem samego siebie i lepszym dogadywaniem się z innymi.
Jestem fanką medytacji, mindfulnesu, jogi, focusingu ( uważność ciała) i metod coachingowych.
Zapraszam zainteresowanych uczniów polskiego liceum oraz gimnazjum do kontaktowania się osobiście ze mną w szkole lub przez librusa.
Małgorzata Próchniak
Słowo od tutora:
Zapraszam na tutoring rozwojowy, w ramach którego spróbujemy razem zidentyfikować obszary twoich kompetencji, rozwinąć twoje mocne strony i poszukać odpowiedzi na nurtujące cię pytania.
Zakres naszych indywidualnych spotkań ustalimy wspólnie.
Zainteresowanych proszę o bezpośredni kontakt lub poprzez Librusa.
Marcin Krupowicz
Słowo od tutora:
Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach:
- Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej
- Strategie funkcjonowania w szkole
- Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów
- Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy
- Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami
- Wsparcie przy pisaniu Personal Statement
- Gadanie o rzeczach różnych
Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie.
Spotykamy się w cyklu mniej więcej ośmiu indywidualnych sesji w pierwszym lub drugim semestrze. Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa.