Znowu na jeziorach

W dniach 9-13 maja uczniowie pre-DP2 wzięli udział w żeglarskiej przygodzie. Załogi dziesięciu jachtów za dnia dzielnie stawiały czoła mazurskim wodom a także kapryśnej pogodzie.

Późnymi popołudniami i wieczorami oddawały się zaś edukacyjnym zajęciom terenowym oraz zabawom. Wyprawę swoją rozpoczęliśmy w Giżycku, skąd pożeglowaliśmy w blasku słońca do portu w Nowym Harszu. Tam czekało na nas ognisko, przy którym mogliśmy się ogrzać, powymieniać się doświadczeniami i przy dźwiękach gitary wprawiać się we wspólnym śpiewaniu szant.

Nazajutrz, wody zaniosły nas do portu w Sztynorcie. Pobyt tam nie potrwał jednak długo. Majaczące na horyzoncie porywiste wiatry zmusiły załogi do poddania swoich nowo nabytych umiejętności wielkiej próbie – prześcignięcia burzy! Byliśmy szybsi! O brzasku następnego dnia rozpoczęliśmy  powrót do Giżycka.

Wszyscy dzielnie sprostaliśmy niełatwym wyzwaniom rzucanym przez mazurską pogodę i szczęśliwie dopłynęliśmy do ostatniego portu. Późnym popołudniem zaś, gdy zmęczenie i emocje związane z niespodziewanym finalnym rejsem opadły, spotkaliśmy się w wieży obserwacyjnej w porcie. Tam podzieliliśmy się swoimi wrażeniami z trzech dni żeglugi, ułożyliśmy i zaśpiewaliśmy własną wersję „dwójkowych” morskich opowieści.”

(tekst: Mateusz Pencuła; fotografie: Agata Poddębska, Tomasz Jarnicki, Jon Wilarych)