Na Czerwonych Wierchach

Koło Turystyki Górskiej 2SLO zainaugurowało swoją działalność. W pierwszy weekend października 2022, ośmiu uczniów pod opieką Miszy Tomaszewskiego i Pawła Kubalskiego wyruszyło w Tatry. Bazą noclegową wyjazdu był dom rodziny jednego z uczniów – Franka B. w Małym Cichym, niedaleko Zakopanego. W sobotę rano, 1 październik, pomimo nie najlepszej pogody cała grupa wybrała się na wycieczkę w masyw Czerwonych Wierchów. Aby zdobyć Ciemniak (2096 m n.p.m.) – pierwszy z czterech wierzchołków masywu, trzeba było pokonać 1170 metrów różnicy wysokości. Dalej wędrowaliśmy w bardzo trudnych warunkach terenowo atmosferycznych : niska temperatura (+3, +4 stopnie Celsjusza), dużo mokrego śniegu, bardzo silny wiatr (chwilami ok. 70 – 80 km/h), ograniczona widoczność (przez długie odcinki grani wędrowaliśmy w chmurach) i przelotne deszcze. Z Ciemniaka trasa wędrówki prowadziła czterokilometrowym odcinkiem grani głównej Tatr poprzez wierzchołki Krzesanicy (2122 m n.p.m.), Małołączniaka (2096 m n.p.m.), Kopy Kondrackiej (2005 m n.p.m.) do Przełęczy pod Kopą Kondracką, skąd Doliną Kondratową zeszliśmy do Kuźnic. Całkowity czas wędrówki naszej dzielnej, wesołej ekipy to ponad osiem godz.

A wieczorem zjedliśmy wspólnie przygotowany posiłek,  rozmawialiśmy i śmialiśmy się dużo … Było fajnie. Niedziela to szybkie, bardzo smaczne  śniadanko przygotowane przez Miszę i powrót do Warszawy. Wszyscy uczestnicy wyjazdu wrócili bardzo zadowoleni i już pytają, kiedy i gdzie pojedziemy na kolejną wycieczkę.

(tekst:   Paweł Kubalski; zdjęcia: Paweł Kubalski, Misza Tomaszewski)