Agresja & muzyka
W dniu 24 października dwie lingwistki: dr Kamila Miłkowska-Samul i dr Monika Konert-Panek z Uniwersytetu Warszawskiego spotkały się z uczniami Joanny Zabczyk-Utri z grupy języka angielskiego DP1. Panie przedstawiły interaktywną prezentację p.t.: Agresja werbalna w perspektywie międzykulturowej. Przyczyny, formy, sposoby przeciwdziałania. Agresja i muzyka.
Poniżej znajdują się komentarze uczniów dotyczące zajęć:
Odkryliśmy, że w istocie słowo agresja nie ma negatywnych konotacji. (Wiktoria).
Gerard wymyślił teorię kozła ofiarnego, stwierdzającą, że w społeczeństwie część osób wybiera kogoś, kto w jakiś sposób odróżnia się od pozostałych i czyni go
celem swoich ataków tylko po to, aby uwolnić stłumioną frustrację. (Pola).
Dowiedzieliśmy się, jak złość można przełożyć na muzykę. (Tosia).
Wspomniano o rozróżnieniu między melodią a tekstem. (Franek).
Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, jak ważne jest tempo w odtwarzaniu muzyki. (Marianka)
Zaprezentowano nam wiele piosenek, a ich teksty jako werbalne przykłady wyrażania przemocy, na przykład piosenki zespołów Metallica, Queen i wielu innych. Niektóre z nich były antyrojalistyczne, inne poruszały kwestie rasowe. (Hania).
Charyzma gościń sprzyjała swobodnemu odbiorowi prezentacji. (Mai Vi).
Naprawdę interesujące było zwrócenie uwagi na połączenie pomiędzy agresją i muzyką, które wydają się być przeciwieństwami. (Sophie).
Konkretna piosenka może mieć podnoszący na duchu rytm, a tekst już mniej pogodny. (Laura).
Najbardziej podobała mi się część prezentacji poświęcona naszym odpowiedziom na pytania ze strony internetowej. (Iga).
(tekst: Joanna Utri et al., tłumaczenie: Beata Ciacek; zdjęcie: autor nieznany)