
Każdy komponent ma swój humor…
…czasem działa, czasem nie. Musimy nabrać doświadczenia. Od takiej refleksji 17 marca rozpoczęła się całodzienna prezentacja efektów pracy zespołowych projektów badawczych ( Collaborative Science Project) uczniów klas DP1.
W sumie szesnaście grup opowiedziało o budowaniu mini satelitów do gromadzenia danych, na przykład do mapowania pożarów i oceniania ryzyka ich rozprzestrzeniania się, o negatywnym wpływie picia napojów przetworzonych na strukturę kostną zębów, o konieczności przemywania owoców wodą z sodą, jako najskuteczniejszym sposobie zapobiegania zanieczyszczeniu organizmu bakterią e. coli lub salmomellą, o pomyśle pokryć dachowych, białych latem (chłodzenie budynku podczas ekspozycji na słońce) i czarnych zimą (oszczędzanie energii grzewczej), o zbudowaniu małej, niedrogiej turbiny wiatrowej, wytwarzającej prąd nawet przy niskich prędkościach wiatru, o pomyśle zainstalowania paneli słonecznych na dachu 2 SLO, o potrzebie codziennej dezynfekcji telefonu komórkowego, o niezadawalającej jakości powietrza i temperatury w przykładowej sali lekcyjnej i rozwiązaniu problemu za pomocą wentylatorów i nawilżacza, o koncepcji bardziej wydajnego oświetlenia w szkole, które jak wykazali uczniowie podwyższa poziom uwagi ucznia podczas całej lekcji, polepsza wyniki w testach z zakresu funkcji poznawczych, obniża wskaźnik rozproszenia uwagi. Ponadto kilka zespołów zajęło się jakością wody i przekonywało do picia wody z kranu z filtrem zamiast kupowania wody butelkowanej, do potrzeby obniżenia poziomu fosforu w wodzie w środowisku lokalnym, do pomysłu korzystania z prostego filtra – butelki pełnej piasku i żwiru do filtrowania wody zanieczyszczonej z powodu stanu instalacji. Najlepsze projekty oraz plakaty zostaną wyróżnione.






(tekst: Beata Ciacek; zdjęcia: Beata Ciacek)