Czym jest?
To metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz – uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału. Mówiąc krócej: jest to inspirująca relacja z drugim człowiekiem. Bardzo trudno rozwijać się bez inspirującej relacji. W naszej szkole masz możliwość spotkać osoby, które będą potrafiły w sposób zaangażowany pomóc Ci w realizacji Twoich osobistych celów i marzeń!
Dla kogo?
Dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać. Dla wszystkich, którzy lubią wyzwania. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co zrobić ze sobą, a chcieliby.
Jak wziąć udział?
Wybrać swojego Tutora i zgłosić się do niego lub zgłosić się do koordynującej program, która pomoże wybrać Ci odpowiednią osobę na Twojego Tutora.
Koordynator tutoringu
Agnieszka Kucińska
Pedagog
Jest pedagogiem, psychologiem oraz psychoterapeutą, obecnie stara się o certyfikat PTP oraz PTIPDiES SI. Pracuje w 2 SLO od 2005 roku i z każdym rokiem na nowo odkrywa niezwykły klimat tej szkoły oraz potencjał ludzi, którzy ją tworzą. Nie mogłaby robić tego co robi, gdyby nie jej nieograniczona ciekawość drugiego człowieka. Irvin D. Yalom (jej aktualny guru) twierdzi, że Nietzsche […] podobno powiedział, że przy pierwszym spotkaniu wiesz o kimś wszystko, a przy następnych spotkaniach coraz bardziej oddalasz się od swojego pierwszego, prawdziwego wglądu. Pani Agnieszka ma wrażenie, że dokładnie na tym polega jej praca w szkole – na szukaniu kolejnych wglądów w sytuację i skomplikowaną osobowość ucznia, co staje się często niezwykłą przygodą dla nich obojga.
Zespół tutorów
-
Katarzyna Dłużniewska-Łoś
W Dwójce uczy hiszpańskiego i prowadzi tutoring rozwojowy. Lubi to, że każda jej grupa to niepowtarzalna mieszanka osób…Czytaj więcej -
Dorota Grzywacz
-
Anna Klukaczewska-Gotlib
Jej ulubionym zajęciem jest czytanie książek. Gdyby nie była tym kim jest, chciałaby być szefem kuchni.Czytaj więcej -
Marcin Krupowicz
Naucza filozofii i filozofuje o nauczaniu, dyskutuje ze swoimi wychowankami i prowa…Czytaj więcej -
Katarzyna Szymańska
-
Paweł Wołowski
Był nauczycielem, dziennikarzem, analitykiem politycznym, dyplomatą.Czytaj więcej -
Joanna Raczkowska
-
Elżbieta Bonik
Psycholog
-
Kachna Królak
-
Joanna Utri
Poza tym, że fascynuje ją każdy język obcy jako sposób budowania mostów miedzy kulturami i jednostkami…Czytaj więcej -
Wojciech Milej
Historia to dla niego przede wszystkim procesy, a nie daty. Stara się sprawić, by uczniowie potrafili myśleć o tej nauce jako o użytecznym narzędziu, które pozwala zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość …Czytaj więcej -
Piotr Morawiecki
Od czasów liceum fascynuje go modelowanie matematyczne, a w ramach późniejszej kariery akademickiej wyspecjalizował się w tzw. industrial mathematics…Czytaj więcej -
Małgorzata Próchniak-Krupowicz
-
Marta Wierzbicka-Kotte
W Dwójce na Solcu prowadzi grupy historyczne w programie IB i klub debatancki MUN. W historii pasjonują ją momenty przesilenia i przechodzenia w nową rzeczywistość.Czytaj więcej
Katarzyna Dłużniewska-Łoś
Słowo od tutora:
„How your life feels is more important that how it looks”
Na tutoring rozwojowy zapraszam każdą osobę, która potrzebuje rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. Albo czuje potrzebę zmiany w jakimkolwiek obszarze osobistego rozwoju, który wymaga empatycznego wsparcia, impulsu i przełożenia marzeń na odważne działanie.
Wierzę, że aby nazwać swoje potrzeby i uwierzyć własnemu głosowi potrzebujemy czasem wsparcia drugiej osoby, która rozpoznając nasz potencjał da nam motywację do świadomego podążania własną ścieżką. Tutoring pomaga skierować energię na to, co pozwala nam się rozwijać i co będzie zgodne z naszymi przekonaniami i systemem wartości.
W ciągu sesji tutorskich będziemy dążyć do tego, byś potrafiła/-ił:
– zdefiniować własne cele i ustalić priorytety działania
– rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać marzenia
– nabrać pewności siebie, określając kierunki, które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom
– podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, niezależną od zewnętrznej presji
– poprawić relacje z osobami, na których Ci zależy
… albo omówić jakikolwiek inny temat, z którym chcesz się zmierzyć.
O MNIE:
Jestem tutorką i certyfikowaną coachką ICF. Od 18 lat jestem zawodowo związana z edukacją – jestem doktorem nauk humanistycznych, przez 10 lat byłam wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem absolwentką Dwójki i uczę tu hiszpańskiego. Przez kilka lat zarządzałam własną firmą językową.
Certyfikacje i ukończone kursy:
Certified Coach (International Coach Federation)
Business Coaching Diploma Akademii PwC (Certyfikat ICF)
LEAD1x: Exercising Leadership: Foundational Principles, HarvardX, Harvard University
Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense
Hello Points, Academy Points of You Polska (Certyfikat Explorer POY).
Małgorzata Próchniak-Krupowicz
Słowo od tutora:
Zapraszam na tutoring rozwojowy, w ramach którego spróbujemy razem zidentyfikować obszary twoich kompetencji, rozwinąć twoje mocne strony i poszukać odpowiedzi na nurtujące cię pytania.
Zakres naszych indywidualnych spotkań ustalimy wspólnie.
Zainteresowanych proszę o bezpośredni kontakt lub poprzez Librusa.
Marcin Krupowicz
Słowo od tutora:
Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach:
- Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej
- Strategie funkcjonowania w szkole
- Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów
- Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy
- Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami
- Wsparcie przy pisaniu Personal Statement
- Gadanie o rzeczach różnych
Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie.
Spotykamy się w cyklu mniej więcej ośmiu indywidualnych sesji w pierwszym lub drugim semestrze. Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa.
Joanna Utri
Słowo od tutora:
Mili moi!
Zapraszam na tutoring zarówno rozwojowy, jak i naukowy.
Rozwojowy jest skierowany do Ciebie, jeśli chcesz się bliżej przyjrzeć swoim mocnym stronom, masz niepewność przy wyborze rozszerzeń, lub przytłaczające poczucie zagubienia i niepokoju; a może po prostu chcesz się spotkać i w bezpieczny sposób podzielić się tym, co się aktualnie dzieje w Twoim życiu?
Tutoring naukowy prowadzę po angielsku. Ma on dodać Ci pewności siebie w publicznych wystąpieniach i pomóc w tworzeniu tekstów, których nie piszesz na lekcjach. Możemy także popracować nad tym, co Cię w języku angielskim interesuje i jest w jakikolwiek sposób związane ze światem Anglosasów (muzyka, moda, kwestie społeczne, poezja- you name it! )
Pasjonuję się historią sztuki, dlatego tez chętnie przyjrzę się z Tobą temu, co Cię w sztuce porusza, lub co chciałabyś/ chciałbys zgłębiać i odkryć.
Więcej o mnie, jako osobie i nauczycielu dowiesz się ze strony głównej IB.
Do zobaczenia! 🙂
Wojciech Milej
Słowo od tutora:
I am indebted to my father for living, but to my teacher for living well – Alexander the Great.
Jak głosi legenda, władca jednego z największych imperiów czasów antycznych – Aleksander Wielki – w tych słowach miał z sentymentem wspominać swojego prywatnego nauczyciela. Był nim filozof Arystoteles, który wykształcił w młodym Macedończyku wrażliwość i ciekawość względem świata oraz drugiego człowieka. Gdy w wieku 13 lat Aleksander przechadzał się w murach macedońskiego miasta Mieza, pierwszy raz miał kontakt z informacjami z zakresu medycyny, filozofii, religii, logiki i sztuki. Zafascynowany możliwościami i perspektywami jakie niosła za sobą wiedza, chciał korzystać z pomocy Arystotelesa w sposób szczególny. Ostatecznie to co uformowało charakter przyszłego przywódcy, to indywidualne podejście greckiego filozofa-nauczyciela do kształcenia – dostosowanie lekcji, lektur i problemów do potrzeb przyszłego zdobywcy świata. Kontynuując klasyczną metodę dostosowania się do osobistych potrzeb każdego z podopiecznych, serdecznie zapraszam wszystkich uczniów 2SLO na tutoring rozwojowy lub naukowym, w którym pracować będziemy nad indywidualnymi potrzebami ucznia. Spotkania odbywają się przede wszystkim w atmosferze otwartości, zrozumienia i empatii.
Zastanów się, czy potrzebujesz pomocy w:
- Wyborze przyszłej ścieżki edukacyjnej;
- Zrozumieniu i odnalezieniu swojej roli w społeczeństwie;
- Wyznaczaniu celów i priorytetów;
- Znalezieniu zainteresowań, które nadadzą sens szarej codzienności;
- Godzeniu obowiązków szkolnych i życia prywatnego;
- Poznaniu różnych sposobów skutecznego uczenia się;
- Zbudowaniu pewność siebie i wiarę w swoje możliwości;
- Odkrywaniu swoich mocnych stron lub po prostu…
…uważasz, że nie wiesz co chcesz robić i myślisz (zupełnie błędnie!), że „do niczego się nie nadajesz”, to tutoring rozwojowy będzie do Ciebie świetnym początkiem.
Jeżeli zaś interesuje Cię przede wszystkim nauka i chcesz wspólnie popracować nad tym, żeby:
- Zrozumieć jak działa system nauki w Polsce i za granicą – niezależnie czy interesujesz się biologią, matematyką, historią czy filozofią;
- Dowiedzieć się co tak naprawdę znaczy „studiować” jakieś zagadnienia;
- Wykorzystać naukę w taki sposób, aby stała się ona sposobem na spędzenie czasu wolnego, pewnego rodzaju hobby, a może nawet sposobem na życie;
- Wyjechać na studia poza Polskę i nie zwariować;
- Zaplanować i napisać artykuł lub esej gotowy do publikacji;
- Stworzyć listę ważnych dla Ciebie książek, lektur i tekstów, a także nauczyć się czytać je z pasją i wnikliwością, to…
…tutoring naukowy będzie wyborem najlepszym z możliwych. Niezależnie od tego na jaki rodzaj współpracy zamierzasz się zdecydować, pamiętaj, że zajęcia mają pomóc Ci w rozwoju umiejętności, charakteru i perspektyw względem współczesnego świata. Już teraz czekam z niecierpliwością na nasze wspólne spotkania!