W oddziale przygotowawczym tzw. Pre-IB – uczniowie realizują podstawę programową dla kl. I LO obowiązującą w polskiej szkole.
Dodatkowo:
- uczą się matematyki w grupach profilowanych (na wybranym poziomie)
- mają zajęcia z pisania w j. angielskim (Academic Writing lub Research@Writing@Reflection)
- w II semestrze rozpoczynają naukę przedmiotów z grupy SCIENCE (biologia, chemia, fizyka) w grupach profilowanych – zgodnie z tym co wybrali w przyszłym IB DP
- uczą się intensywnie j. angielskiego – 6 h tygodniowo.
W oddziałach międzynarodowych 2nd SLO IB DP oferuje następujące kursy:
Grupa I – LANGUAGE A (Studies in language and literature)
JĘZYK POLSKI (Literature) – higher level/standard level
JĘZYK ANGIELSKI (Language and literature) – higher level/standard level
Grupa II – LANGUAGE B (Language acquisition)
JĘZYK ANGIELSKI – higher level
JĘZYK NIEMIECKI – higher level/standard level
JĘZYK FRANCUSKI – higher level/standard level
JĘZYK HISZPAŃSKI – higher level/standard level
Grupa III – INDIVIDUALS AND SOCIETES
GEOGRAFIA – higher level/standard level
HISTORIA – higher level/standard level
EKONOMIA – higher level/standard level
PSYCHOLOGIA – higher level/standard level
FILOZOFIA – higher level/standard level
Grupa IV – SCIENCES
BIOLOGIA – higher level/standard level
CHEMIA – higher level/standard level
FIZYKA – higher level/standard level
COMPUTER SCIENCE – higher level/standard level (oferowany od 2018 r.)
Grupa V – MATHEMATICS
MATEMATYKA – – higher level/standard level/studies
Grupa VI – THE ARTS
sztuki wizualne – higher level/standard level
teatr – higher level/standard level
Każdy uczeń musi wybrać po 1 przedmiocie z każdej grupy. Możliwe są różne wyjątki (wymagają zgody koordynatora/wicedyrektora IB DP).
Nauczanie wszystkich przedmiotów (poza j. polskim i j. obcymi) w oddziałach międzynarodowych odbywa się w języku angielskim.
Uczniowie przygotowują się do matury międzynarodowej (IB DP) z 6 wybranych przedmiotów – 3 na poziomie rozszerzonym (higher level) i 3 na poziomie podstawowym (standard level).
Szkoła nie zapewnia możliwości realizacji wszystkich kombinacji przedmiotów. Proponuje uczniom klas IB 1 wybór kilku ścieżek przedmiotowych, zaś kombinacje nie ujęte w ścieżkach lub takie które wybierają pojedynczy uczniowie – mogą być realizowane tylko wtedy, gdy pozwala na to plan zajęć. Ostateczny kształt profilu ucznia kl. IB 1 powinien być określony najpóźniej do połowy września.